MAGAMRÓL
- Autizmus Alapítvány és Kutatócsoport: gyógypedagógus
- Vakok Iskolája: gyógypedagógus, logopédus
- Csupaszívek Társasága: logopédus
- Filadelfia Ház Fogyatékosokat Segítő Református Központ: logopédus
- Pest Megyei Flór Ferenc Kórház Neurológia és Stroke Osztály: logopédus
- NFSZK Montázs projekt: logopédus
- Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskola: tiflo-oligofrénpedagógia
- ELTE BGGYTF: logopédia
- ELTE BGGYTF: szakvizsga
- ELTE BGGYTF Továbbképzés: logopédiai rehabilitáció
- Mesterpedagógus INPP egyéni mozgásfejlesztő programmal
- Budapesti Távoktatási Intézet: Mozgásfejlesztő szakmódszertanos pedagógus, SNI/Autizmus szakmódszertanos pedagógus
- GMP Beszédpercepciós diagnosztika és terápia
- AAK - Bliss tanfolyam
- Autizmussal élő gyerekek célzott pedagógiai ellátásának elméleti és gyakorlati alapjai
- Bevezetés az augmentatív kommunikációba - Autizmus Kutatócsoport
- Tükörtábla-terápia
- Afáziás betegek beszédterápiája
- Nild: Ritmikus írás; FTT
- INPP csoportos; INPP egyéni fejlesztő
- Upledger-féle craniosacralis terapeutaképzés:
- CST 1-2., CTTB 1-2, Holisztikus csend,
- Neurális manipuláció, Szenzoros integráció terapeutáknak
- Biodinamikus kranioszakrális kezelés: 1., 2.
- Baba-workhsop: Craniosacralis és Bowen-kezelés alapjai
- Másodállás Start: masszázstanfolyamok, természetgyógyász-képzés
- Dr. Eőry Ajándék: Akupresszúra a hétköznapkban
- Komplementer Oktatóközpont Felnőttképző Kft.: Bioenergetikus-, Szemtréner-képzés
- Kineziológia Alapítvány: One Brain 1, One Brain 2, One Brain 3
- Arcdiagnosztika; Akupresszúra és lágy lézer-ismeret a HKO szerint
- PVI: SSP, Polivagális-elmélet...
- Komplementer Team: A hangtálak diagnosztikája
- Perfect Movement: Hegkezelés; Testtartáselemzés
- Neuro-mozgáskorrekció
- Bene Akadémia: Mozgásneuró; Humánkineziológia; Gyerekanatómia, Neuromass
- Rajzelemzési Intézet: Rajzvizsgálati szaktanácsadó
- Deltabio 2000. Kft.: Mikrobiom Startképzés
- SBT MED Akadémia: Klinikai aromaterapeuta
- Zyto szakmai partner
- Safe Laser szakmai partner
- Bemer szakmai partner
- DoTerra szakmai partner
- Zinzino szakmai partner
- FOOD-teszt: ételintolerancia-vizsgálat
- OKJ Akadémia: Gyógyászati segédeszköz-forgalmazó
- Oriolus-med: Vagus-terápia
- 3-1-2 Meridiántorna-klubvezetőképzés
- Sarasvati Dúla-képzés
PUBLIKÁCIÓ:
TifLogopédia FB-csoport: https://www.facebook.com/groups/241000663162354
1. INPP a
gyakorlatban - Látássérült
gyermekek beszéd- és nyelvi fejlesztése érdekében is...
https://oriasleszel.hu/publikaciok/cikkek/
2. Proinzulin C-peptid esettanulmány
3. Logopédia sötétben
https://keptar.niif.hu/html/kepoldal/index.phtml?id=60993
https://mek.oszk.hu/14500/14535/14535.pdf
4. Sérülésspecifikus eszköztár vak és aliglátó gyermekek, tanulók együttneveléséhez
https://www.kooperativ.hu/idegen_nyelv/sni-tanari-segedanyagok/sni-eszkozok/eszkoz_vak.pdf
Előadás:
https://www.magye-1972.hu/xlii-oszk/432-latasfogyatekossag-ugyi-szakosztaly
https://mail.google.com/mail/u/1/?tab=wm&ogbl#inbox?projector=1
5. Vakok Iskolája:
- Logopédia Európai Napja - A NYELV A NYELV? Izomműködés, testtartáselemzés...
- A HANG VILÁGNAPJA - A hang és a vagus ideg
6. STROKE Ápolói Vándorgyűlés:
2021. A neurologopédia hagyományos és alternatív kezelési lehetőségei: passzív és aktív módszerek, gyakorlatok
2023. A hang és a vagus ideg: a bolygóideg lefutása, beidegzése, hatásmechanizmusa, kezelési lehetőségei, innovatív terápiák
...
1. INPP a gyakorlatban - Látássérült gyermekek beszéd- és nyelvi fejlesztése érdekében is...
2018. Vakok Általános Iskolája, Budapest
A hiányzó vizualitás nem egyenlő csupán a látási információk hiányával. Közvetlenül nem pótolható auditív, taktilis és egyéb érzékszervi ingerekkel, verbális információkkal. Az egész személyiség fejlődését érintik (motoros, pszichés, érzelmi... szempontból is), s kompenzációra késztetik a szervezet rendszerét.
A súlyos látássérüléssel élő gyermekek többnyire veszélyeztetett várandósság után, koraszülöttként, kis súllyal születnek, s így következményes csökkent aktivitású, önindított mozgás és mozgásigény jellemzi őket. Inaktívan indulnak a világ megismerésére. A látássérült gyermekek zöme segítség nélkül nem tud végigmenni az optimális ontogenetikus (=egyedi) fejlődésmeneten. Mindezek következménye az adott agyi területeken is megmutatkozik: az izomzat helyzetének, mozgásainak - a proprioceptív élmények - csökkent megélése, együtt a csecsemőkori reflexek perzisztálásával, s ezek hiányos leképeződése. Ezzel párhuzamosan és ezek következményeként sérül a beszéd- és nyelvi fejődés receptív és expresszív (= értő és kifejező) oldala is, és/vagy akár szenzoros, szenzomotoros integrációs és kognitív zavar tünetei is kialakulhatnak (pl. figyelem-, magatartászavar...).
A logopédus számára, a beszéd- és nyelvi diszfunkciók rendezésére olyan korszerű szemléletek, megközelítések alkalmazására van szükség, melyek több társszakma ötvözeteként jelennek meg. Például, a többségi óvodákban, általános iskolákban is gyakran tapasztalt nyelvlökéses nyelés terápiájához sem elegendő csupán a nyelv izomzatának tornáztatása, a célzott, sőt pontos nyelésmód tudatosítása. Ezen kívül pl. az attraktív és funkcionálisan is jól működő fogsor érdekében a myofunctionalis trainer-használat (= innovatív fogszabályozó készülék), illetve konzultáció az orrlégzés fontosságáról, ortopéd szakorvossal - gyógytornásszal a tartáshibákról, azok korrekciójáról. S még mindig tapasztalhatunk nehezítettséget...
Az egyensúlyzavar, annak kompenzációjára a szervezet, a test izomzatának válaszai még a nyelv izmait is pozitívan aktivizálják. Tehát az egyensúly, a vesztibuláris idegrendszer megtámogatása elsődleges az érzékelésben, a motoros válaszok s egyben a keresztező mozgások, a mozgáskoordináció, továbbá a szépen artikulált beszéd kialakításában. Mindezek optimális megsegítése a célzott mozgásterápiában megtalálható. Az INPP-terápia egyesíti a valódi holisztikus szemléletet, azt, melyet a megkésett idegrendszeri fejlődésmenet rendeződésére felkínálhatunk - pedagógiai módszerekkel, de neurológiai háttérrel.
Súlyosan látássérült gyermekek logopédusaként különösen fontos e lehetőségek megtalálása, hiszen náluk a beszélt és írott nyelvi problémák hatványozottan jelentkeznek. Több év távlatában nyilvánvalóvá vált, hogy a beszéd és nyelvi fejlesztés alapjait nem csupán a hagyományosan ismert és alkalmazott artikulációs, akusztikus... gyakorlatok mentén kell keresni. Az orofaciális (= szájkörüli) izomzat optimális működése szorosan kapcsolódik az egész szervezet, így a törzs, a gerinc, a végtagok, talpboltozat izomzatához, a fascia (= testünket (belülről) behálózó kötőszövet, izompólya), vállöv rugalmasságához, a fej pozícionálásához, az aktív Gestalt-fogás (= kétkezes megismerés) megéléséhez... Mindezek mellett a taktilkinetikus, vizuális, auditív (gyakori túlérzékenység miatt), kognitív területek motoros, neurológiai megközelítése alapvető. Alternatív, innovatív megoldásokkal szükséges rendezni az alul/túlműködést.
A fizikális feltételek megteremtése, a fejlődést gátló blokádok csökkentése a szájtéren kívül kezdődik pl.: protetikus, kiszámítható környezet, értelmezhető, bejósolható tér- és időegységek és azok strukturálása; optimális pozícionálás és tudatosítása; elemi mozgásminták kialakulásának, kiépítésének alapjai...
Egyértelműen szükségessé vált tehát a holisztikus megközelítés, a team-munka mind a pedagógusok, (neuro)pszichológusok, mind a szakorvosok és a család bevonásával. Egyes kiegészítő terápiák alkalmazása is elengedhetetlen. Ezek már messze túlmutatnak a szűken értelmezett logopédiai gyakorlaton. A határterületek megkeresése, a motoros és neurológiai funkciók pedagógiai aspektusból történő értelmezése és bevonása a súlyosan látássérült gyermekek érdekeit szolgálják, hosszan tartó hatása is csak összehangolt munkával érhető el.
A logopédiai vizsgálatok zömében nyelvlökéses nyelést, diszfóniás (=rekedtes, erőlködő/fátyolos, suttogó) hangszínt és a kognitív funkciók zavarát mutatják. A gyermekek többségének sokkal tovább tartó beszédfejlesztő programot kell biztosítani, mint ami intellektusuk alapján várható. Sokkal lassabban haladunk, gyakoribbak a visszaesések. Általában még az általános iskola felső tagozatán, alkalmanként a gimnáziumi tanulók közt is fennálló artikulációs zavarok, néha pl.: diszgráfiás, diszkalkuliás... tünetek - mélyebb gyökeret sejtetnek. Mindezek mellett viselkedésbeli, pszichés zavarok is jelentkeznek. A közös indulópont megtalálása nem csak a logopédia szempontjából fontos.
Az artikuláció, s szinte minden nyelvi szinten megjelenő diszfunkciókkal párhuzamosan a gyermekek életkori átlaghoz képest elmaradt pl.: lateralizációs (= a kézhasználatot érintő oldaliság: jobb- vagy balkezes) problémái, homolaterális megtapadásai is a perzisztáló csecsemőkori reflexek világában keresendők. Maga a feltárt pszichomotoros dominancia-szint (= mozgásos fejlődésmenet, amelynek lépcsőfokai az idegrendszer érésének állapotára utalnak) igazolja, hogy az idegrendszeri fejlődésmenet rehabilitációra szorul.
Több, lényeges szempontot kellett figyelembe venni az adekvát terápia megválasztásánál:
- hitelesség
- hatékonyság
- nyomonkövethetőség/mérhetőség
- holisztikus szemlélet: csontozat-izomzat-(ín)-fascia összehangolása, látási és hallási túlérzékenység megsegítése, étkezés-metabolikus folyamatok rendezése
- időigény minimalizálása
- eszközigény minimalizálása
- személyzeti igény minimalizálása
- mélyről indítás: magzati korból
- gyakorlatok letisztultsága, egyszerűen bemutatható, kivitelezhető mozdulatsorok
- adaptálhatóság
- s nem utolsó sorban az anyagi elérhetőség mind a szülő-, mind a szakemberoldalról
A kutakodás időszakában többek közt Sally Goddard Blythe könyveit (Reflexek, tanulás és viselkedés - Betekintés a gyermeki elmébe; A kiegyensúlyozott gyermek - Mozgás és tanulás a korai életévekben; Akaratlagos figyelem, Biztos egyensúly, Csodálatos összhang) olvasva, értelmezve egyértelművé vált a számunkra legmegfelelőbb terápia, mely már Magyarországon is elérhető. Ez az INPP, azaz az Institute for Neuro-Physiological Psychology (Neuro-Fiziológiai Pszichológia Intézet) speciális gyakorlóprogramját tartalmazza, Chesterből: célzottan a megkésett idegrendszeri fejlődésmenet megsegítésére, rehabilitációjára összeállított reflex-inhibíciós és reflexgátló feladatsor.
A csoportos gyakorlásra alkalmazható tanfolyam elvégzése után iskolánk igazgatónője - Somorjai Ágnes - támogatta a komplex mozgásterápia bemutatását intézményünkben, így egy szakmai nap keretében - több, más fontos, újszerű tréning (Tomatis, Nild, tükörtábla-terápia) mellett ez is ismertetésére került. A kollégák közül 17-en jelentkeztek ennek elsajátítására, saját költségből.
Zweegman-Kocsis Magdalena, a magyarországi területi vezető és oktató az intézményben tartotta a kihelyezett tanfolyamot. Mind az óvodai, iskolai és a szakiskolai részlegről jelentkeztek a terápia elsajátítására. Így több csoport is tudott indulni a következő hónapokban. Természetesen elkerülhetetlen volt mind a teszt, mind a gyakorlatprogram részleges adaptációja.
A gyermekek felmérésekor érdekes tapasztalatok összegződtek: az egyensúly - főként a statikus - csaknem minden esetben érintett volt, s a vizsgált reflexek összességükben súlyos eltérést mutattak. A váltómozgások fázisának elhúzódása, a nehezített testközépvonal-keresztezés... szintén jelen voltak. A Moro-reflex okozta a legnagyobb fejtörést: kerültük a tesztelését (nem kompetenciánk), azonban a tünetek alapján sem sikerült felismerni. Végül azt a konklúziót vontuk le, hogy a Moro előtti, visszahúzódási reflexek szintjén áll a gyermekek többsége. Ez önmagában, akár a felmérés nélkül is azt jelenti, hogy olyan csecsemőkori automatizmusok működnek a kisdiákok idegrendszerében, mozgásaiban, melyeknek az életkor alapján már régen gátlódniuk kellett volna s egyben helyt adni a magasabb szintű, szükségszerűen működő úgynevezett testtartó reflexeknek.
Tehát, az INPP-terápia rendkívül fontos a súlyosan látássérült gyermekek idegrendszeri éretlenségének rendezésében is. Szükséges, hogy azt a sérült ontogenetikus fejlődésmenetet egy kronológiájában és mélységében szépen felépített módszerrel megsegítsük. Ez a speciális mozgásterápia alkalmas kezdetben a pontos mozgássorozatok automatizmusainak begyakorlására, s ezáltal a későbbiekben a szenzoros, szenzomotoros integrációs zavarok csökkentésére, majd a figyelemkoncentráció, a kognitív funkciók optimalizálására, így az iskolai életben való megfelelés alapjait teheti le. Hosszú távon pedig az egyén pszichoszociális, társadalmi beilleszkedését, álláskeresését is támogat(hat)ja és akár párkapcsolatát is harmonizál(hat)ja.
A módosítások pl. az olvasási szubtesztet érintették, illetve kizárták a vizuális eredetű fejtartó reflex vizsgálatát. Ez a tesztfelvételnél, tekintve, hogy az alapvetően referencia-értéket ad, viszonyításként szolgál, ezért nem okozott gondot. Továbbá a tesztfelvételnél bebizonyosodott, hogy az általunk adaptált alteszt korrelál az adott gyermektől elvárt szinttel (egyéb, hagyományosan már korreláló, egyéb felmérési mutatók alapján).
Többen véleményeztük elsősorban tiflopedagógiai (= látássérültekkel foglalkozó) pedagógiai területszempontok figyelembe vételével, ellenőriztük egymás ötletét, beválhatóságát. Végül néhány kolléga a terápiás itemben már nem vesz részt, azonban megértve az idegrendszeri fejlődésmenet és a viselkedési anomáliák közti összefüggést, még pontosabban szervezi diákjai oktatását saját szakterületén. Van olyan végzett kolléga, aki a diagnosztikai tudását helyezi előtérbe és pl. a közlekedéstanítás, mindennapos tevékenységek oktatása mentén figyel az új ismeretek alkalmazására. Ugyanígy mások pl.: osztályfőnökként, a viselkedési anomáliák kezelésére ezen szempontból adnak válaszokat.
A terápiás terveinkben a következő alapvetések szerepelnek:
- gyakorlat ugyanazon napszakban
- gyakorlat ugyanazon a helyszínen
- gyermeket ugyanaz a szakember segíti
- térszabályozás: mindig ugyanabban a térszakaszban/tájolásban
- feladat kivitelezése ugyanazon módon: bemutatás/prompttal (kézzel vezetve/irányítva) történő segítés
Egy kolléga volt a csapatvezető, az irányító, a gyermekek mögött álló kollégák egy felnőtt-egy gyermek arányban segítették a gyerekek mozdulatait a "mezítlábas"-tornán.
A gyakorlatsort egy rítussal indítottuk: köralakítással, kézfogással köszönés, az elején és a végén kezdő- és záróének is szerepelt. Mindig délben találkoztunk fix helyszínen, az óvoda tornatermében. Tekintettel a pontos mozdulatsor kialakításának fontosságára a szokásosnál többször és több helyzetből bemutattuk be azokat a gyermekeknek.
A feladatokban a bemelegítő futás, hogy önálló mozgássor legyen, nem kézfogással, hanem a tornatermi szőnyeg szélén, önellenőrzéssel történt. A helybenfutás és a körforgás előkészítésére hullahopp-karikával leszűkítettük körülöttük a teret (abban álltak, futottak helyben s forogtak), a 360 fokos fordulás végét pedig a fej érintésével jeleztük számukra.
2016 tavaszán indult el az óvodai és a szakiskolai részlegen 4-4 gyermekkel a gyakorlatprogram. Az óvodában az induló 5 főből a fiú-lány arány: 4:1; 2 fő gyengénlátó; 3 fő 0 vízusú. Viselkedésprobléma a két gyengénlátó gyermeknél fordult elő, időközben őket a klinikai, egyéni terápiára kellett átirányítani. Egy másik gyermeknél autizmus is diagnosztizálva lett. A többiekkel a terápia tulajdonképpen a megszokott módon folytatódott. Egy gyermek műtét, s a hosszan tartó utókezelés miatt nem tudta folytatni a csoportos foglalkozást. (Várható zárás 2018. június.)
Természetesen a protokollt követve, a szülők tájékoztatása megtörtént, a beleegyezésükkel kezdtük a terápiát. Minden esetben visszajelzéseket adunk és várunk a család felé, felől.
A szakiskolai részlegen 3 fő gyengénlátó diákról (17-18 évesek; fiú-lány arány: 1:2) van szó, akik a fentieken túl elsősorban figyelemkoncentrációs, indulatkezelési, az ahhoz társuló viselkedésproblémák, szociális és kognitív zavarok változó tüneteit hordozták. Az itt dolgozó és a terápiát vállaló kolléganőm, Móga Erzsébet írásából idézve:
"A módszerhez azon felismerésen keresztül jutottam, hogy az általam tanított csoport tagjai a látássérülésen túl értelmi sérültséggel, pszicho-szociális sérültséggel és a koncentrált figyelem zavarával, hiányával is küzdenek. A fazekas szakma elsajátításának alapja, hogy terápiás megsegítésben részesüljenek a tanulási, koncentrációs és viselkedési problémákkal küzdő tanulók...
...A tanulócsoport mozgásfejlettségét vizsgálva kiderült, hogy nem csak a hüvelykujj-oppozíció nehézkes náluk, hanem a lateralizációval, irányokkal és az egyensúllyal is vannak problémák, valamint az idegrendszeri fejletlenség tünetei észlelhetők a tanulók testtartása, türelmetlensége, viselkedése során. 2016 tavaszán kezdtük az INPP "tornát", amit, a 3 tanulóból az egyik lány, aki pszichés és viselkedésproblémákkal küzd, nagyon akarta.
A bemelegítő futást és a forgást a gyakorlatok elején tanév végéig csináltuk. A 2016/17-es tanévben nehezen mutatkozott regresszív fázisok után némi változás, ami a tanulók türelmében, indulatkezelésében, tudatos érzelmi kontrolljában nyilvánult meg. A 2017/18-es tanévben a csoport OKJ vizsgára készülése, a fazekas szakma tanulásának befejezése fokozottan nehéz érzelmileg, intellektuálisan egyaránt. A feladattudatuk és koncentrációjuk terén tapasztalt változás, ahogy a terápia elején megfogalmaztuk: optimalizálta a fiatalok személyiségének problémás területeit. A látássérült fiatalok szempontjából fontos, hogy önértékelésüket reális irányba tereljük. Legyenek tisztában pozitív kompetenciáikkal és hiányaikat a megfelelő eszközökkel kompenzálják vagy fogadják el. A szakma választása az egyik tanulónál nem volt szerencsés, de mindenképp a fazekasságot akarta tanulni. A változás nála a másodszakma választásában mutatkozott meg, ami valóban testreszabott: az informatika."
Összefoglalva elmondható, hogy a gyermekek körében történt terápia kapcsán történt pozitív változások egyértelműek. Főként az idősebbeknél, akiknek kialakult és mélyen rögzült negatív szokásaik feloldása mégis megtörtént. Javult a testtartásuk (lábujjhegyezés!, fejtartás), érzelmi, indulatkezelési technikájuk, szociális viselkedésük. A kisebbeknél is észlelhető a fejlődés: náluk a feladattudat, mozgáskivitelezés pontosságának megjelenésében, így a renyhe-, hanyagtartás csökkenésében is mérhető. Remélhetőleg a csoportos terápia hosszan tartó hatásmechanizmusai a nyáron még segítik az idegrendszer rehabilitációját, s ősszel, a felmérésekben tapasztalhatjuk igazán a pozitív elmozdulásokat.
Budapest, 2018. május 7.
Az általam alkalmazott terápiákat kiegészítem
SAFE LASER, BEMER- ZYTO és VAGUS PEN-készülékek
használatával.
Főként a spazmusok oldása, a hipotón izomzat rendezése, így az optimális oxigén-, tápanyagellátottság s ezzel párhuzamosan a salakanyag-ürítés, alapvető a kezelések alatt. Ezekkel a készülékekkel a gyulladás oka feltérképezhető, s ezáltal hatékonyan csökkenthetőek a kellemetlen tünetek.
A Safe Laser-készülék biostimulációs hatása révén megtámogatja mind a prevenciót előnyben részesítő, mind a más betegséggel, fájdalommal küzdő szervezet öngyógyító tevékenységét.
Mind a bérlésben, mind a vásárlásban tudok segíteni, kedvezményt biztosítani.
VAGUS-ideg, más néven bolygóideg, a X. agyidegpár. Rendkívül fontos a testen belüli információk szállítása szempontjából. A test felől s az agy felől is szállít információt, érzeteket, mindezeket összehangolja. Optimális működés esetén vagális tónusunk jól funkcionál, jól érezzük magunkat a bőrünkben, könnyen tudjuk kezelni a stresszt. Azonban, túlzott alul- vagy túlműködés esetén problémák adódnak s egy-egy krónikus sérülés már szív- és érrendszeri, belgyógyászati zavart is okozhat. Épp ezért stimulálása kiemelten fontos!
Vagus pen, oszcilláció, masszázs... mind segíthet a helyreállításban.
Továbbá a szociális kapcsolódásokban nyújtott szerepe felbecsülhetetlen. Az evolúciós fejlődésben a hüllőagy állapotát követte az emlősök fokozott társas igénye, s ennek biztosítása a vagus ideg egyik ága által bizosított. A dorzális az ősibb, a ventrális a fiatalabb. Képesek vagyunk kezelni, uralni félelmeinket, traumáinkat ezen újszerű megközelítésben.
Ez pedig dr. Stephen W. Poges fordításában, az új komplex rendszer, azaz a POLIVAGÁLIS ELMÉLET!
2023. tavaszán tartottam logopédiai előadást a Hang Világnapja alkalmából, s ezen az úton haladva egyre több tudás birtokába kerültem. További információs programok is tervben vannak. Jelenetkezési lehetőség a megadott űrlap segítségével vagy
inpp.logopedia@gmail.com.
VAGUS-PEN alkalmazásával képes lesz otthon, saját magának vagy klienseinek paraszimpatikus idegrendszerét sabilizálni. Segítek a vásárlásban, a toll használatában s a pontos terápiás megközelítésben! A készülék kuponkóddal kedvezményesen megvásárolható:
https://www.oriolus-med.hu/Terapia/Kiegeszit-termekek/Vagus-Pen::1782.html
Kuponkód: vaguspen261
A BEMER-matrac a mikrokapillárisok vazomotoros funkcióit támogatva a szív munkáját segíti. Használható
- preventív öngondoskodás, az egészséges emberek kardiovaszkuláris működését megtámogatva,
- az éretlen, megkésett/akadályozott idegrendszeri fejlődésmenet esetén szükséges a hétköznapokban, állapotsúlyosbodás korrigálására
- akut sérülés (fizikális stressz, betegség) esetén
Bérlés, vásárlás, használati útmutatás? Kérdezzen, válaszolok.
https://erika-4.bemergroup.com/hu
Zyto-készülék
Mindezt az SBT Akadémia szervezésében sajátítottam el. Hasznos videók állnak rendelkezésre:
Igyekszem olyan, egyéb, nem pedagógiai szakmai kompetenciákat is megszerezni, melyek a hagyományos lépéseken túl, valóban az okkeresésben s az okkezelésben játszhatnak szerepet. Így a triggerpontok, a meridiánok, az akupresszúrapontok helyes kezelése mellett a leletértelmezés, vagy például az arcdiagnosztika, kismama- és babamasszázs... elsajátítása is nagyban támogatják az összefüggések feltárását, a problémák mélyreható rendezését.
A meridiánok, az akupresszúrás/akupunktúrás pontok stimulálása évezredek óta ismert kezelési mód.
Otthon, kötetlenül a meridián-tornával tarthatjuk kézben az egészségünket:
https://www.312.hu/
.
Az étkezés kiemelt jelentőségű saját, sőt, (akár jövendő) gyermekeink életminőségének szempontjából is. Fontos, a bélrendszer, mozgási és légzőrendszer,,, és az összes többi szervrendszer számára.
NE!!! feldolgozott élelmiszert, ízfokozóval bőven ellátott készételeket fogyasszunk, hanem lehetőleg nyers vagy párolt zöldséget, gyümölcsöket, magvakat, jól átsült húsféléket!
Az étekzéssel kapcsolatban például dr. Csomai Zita egyik oldalán is lehet tájékozódni.
Illetve a már az előzőekben ismertetett, Zyto-méréshez kapcsolt https://zytohungary.hu/ link az iránymutató.
Mikrobiom-vizsgálatok végigkísérését a
Deltabio 2000 Kft. szakembereivel közösen végezzük. Ezen az oldalon tud erről tájékozódni:
https://mikrobiomvizsgalatok.hu/home#vizsgalat
A hagyományos laboratóriumi megközelítés mellett korántsem hagyományos elemzéssel kapjuk meg a kért baktériumtörzsek elemzését.
Az alábbi képeken egy bioszkennelés során a kezelés előtti, majd az azt követő állapot látható. Szépen kirajzolódik, hogy a célkezelést (mely lehet pl. májtiszítás, adekvát légzőgyakorlat, alvásterápia, diéta...) követően milyen rendeződés megy végbe a különböző szervterületeken.
A zöld szín szervrendszereink optimális működését mutatja be.
A piros szín, természetesen, a szervezet által nehezen kezelhető értékeket jelzi, melyek lehetnek fizikális vagy akár pszichés stresszorok is. Ezek megtámogatása a céluk.
S, hát, a légzés... Nem csupán az attraktív fogív kialakítása a cél, de a szervezet elsavasodásának leküzdése, a későbbiekben kialakuló magasvérnyomás-, cukorbetegség... elkerülése is.
Lássunk is előre néhány évre, ne csak meneteljünk! :)
A zenélés, az éneklés, a dúdolás is megváltoztatja a légzésmódot. A rezgések hatása közismert, hangok szimfóniája elengedhetetlen mind a relaxációban, mind a kommunikációban s a preventív, gyógyító működések során is.
A Hangtálak szimfóniája c. tanfolyamon tanultak további fontos információkat adtak a témában.
A kineziológia, mint mozgástudomány is tartalmaz olyan légzéstechnikai elemeket, melyek optimálisan támogatják a szervezet működését, prevencióra, kezelésre is alkalmas. A One Brain-tanfolyam blokkoldásokkal támogatja a szervezet öngyógyító képességeit.
A Bene Akadémia szervezésében a mozgás folyamata neurológiai összefüggéseiben is áttekinthető. Teljes képet ad a szervezet funkcionális működéséről. Továbbá a biomechanikus megközelítés mellett a gyermekképzés is igen fontos megerősítéseket tartalmazott. Ezeket magabiztosan tudom beemelni a fejlesztő munkámba.
Az illatok...
Nézz körül, olvasgasd s kérdezz bátran! :)
Dr. Csomai Zita onkológus-természetgyógyász képzései pedagógiai közelségbe hozták a betegségek, kórképek egy részét, hitelessége egyértelmű!